Πέτρος Κωστόπουλος

Αν βγήκε κάτι καλό από την κρίση είναι ότι εκλείπουν τα «μεσαία στελέχη» του συστήματος. Ή μήπως όχι; Αυτοί που κάποτε αποκαλούνταν νεόπλουτοι ή γιάπηδες. Αυτοί που έφεραν τον μανδύα του αυτοδημιούργητου ανθρώπου που με τις φρέσκες ιδέες και την ακάματη εργασία του ανέβηκε ψηλά. Την εικόνα που ενσαρκώνει ένας τύπος σαν τον Κωστόπουλο. Η στήλη Πρόσωπα επιστρέφει μετά απο καιρό αφιερώνοντας λίγο χώρο στον -παραπαίοντα- αυτοκράτορα του ελληνικού ποπ.

Ο Πέτρος, γεννημένος στον Βόλο το 1954, ήταν από μικρός δραστήριος. Οι σπουδές του στον Πειραία, κοντά στο γήπεδο της αγαπημένης του ομάδας, ήταν μόνο η αρχή. Το Παρίσι τον περίμενε για να του προσφέρει κάτι περισσότερο από ένα διδακτορικό: την εικόνα ενός κόσμου που περίμενε να τον κατακτήσει.

Πολιτικά δραστήριος, στέλεχος του ΠΑΣΟΚ και στενός φίλος του Λαλιώτη, ο Πέτρος συνδύαζε την επιστημονική γνώση με το πάθος της ανάμιξης στα κοινά. Ο συνδυασμός δημιουργούσε μια εκρηκτική λάβα που έμελλε αργά ή γρήγορα να διαχυθεί. Έτσι, από το 1987 ο Πέτρος έγινε άνθρωπος των media. Το περιοδικό ΚΛΙΚ ήταν μόνο η αρχή. Ήταν ταυτόχρονα και το όχημα της αλλαγής στο τοπίο των ελληνικών μέσων. Όπως κάθε επαναστατική αλλαγή, έτσι κι αυτή χρειάζεται ηγέτες. Και ο Πέτρος ήταν ένας από αυτούς.

Όπως σε όλους τους τομείς της κοινωνικής μας ζωής, έτσι και στην κουλτούρα, η Ελλάδα είναι δυο δεκαετίες πίσω από τις αναπτυγμένες χώρες. Έτσι, η πολιτιστική επανάσταση στην χώρα μας έγινε στα μέσα της δεκαετίας του 90. Συγκεκριμένα το 1995 όταν ο Πέτρος Κωστόπουλος ίδρυσε την εκδοτική εταιρία ΙΜΑΚΟ και άρχισε να εκδίδει τα θρυλικά περιοδικά Nitro, Downtown και λίγα χρόνια αργότερα τα MEN και DIVA. Έκτοτε τίποτα δεν είναι το ίδιο στην χώρα μας.

Ξαφνικά το pop έγινε τρόπος ζωής. Εκατοντάδες ατάλαντοι καλλιτέχνες παρέλασαν μπροστά μας, έζησαν ως διάττοντες αστέρες του καλλιτεχνικού στερεώματος τα δικά τους λεπτά ή χρόνια δημοσιότητας. Φρόντισαν προτού εξαφανιστούν να φωτογραφηθούν σε κάποιο από τα περιοδικά του Πέτρου ενημερώνοντας μας για το πόσο διαφορετικοί είναι από αυτά που είχαμε συνηθίσει. Πολλές μοντέλες, αφού μας έδειξαν τους καλλίγραμμους ρετουσαρισμένους γοφούς τους μας διαφώτισαν αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες της σεξουαλικής τους ζωής, τονίζοντας τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ο άντρας που θα τις κατακτήσει. Να είναι γαμάτος και λεφτάς!

Και για να γίνεις γαμάτος και λεφτάς αρκεί να διαβάσεις κάποιο από τα χιλιάδες άρθρα των περιοδικών του Πέτρου. Εκεί θα μάθεις πως καπνίζονται τα πούρα, πως επιλέγονται τα καλά αμάξια, τι ποτό πρέπει να πίνεις, πώς να ντύνεσαι, πώς να μιλάς και πώς να φιλάς. Δεν ήταν λίγοι αυτοί που προσπάθησαν να ακολουθήσουν κατά γράμμα τις συμβουλές του αρχηγού. Αυτοί που προσπάθησαν να γίνουν «κάποιος άλλος», κάποιος που δεν είναι πια εργάτης ή υπάλληλος αλλά προτιμά να λέει ότι απασχολείται ως στέλεχος σε μια μεγάλη εταιρία. Κάποιος που έχει σιγουριά και αυτοπεποίθηση, κάποιος που η εμφάνισή του παραπέμπει σε γοητευτικό μπουρζουά και όχι εξαθλιωμένο προλετάριο. Κάποιος που μπορεί να επιδεικνύει τον πλούτο που δεν έχει σκορπώντας τα χρήματά του σε γαρδένιες και ακριβά φιλοδωρήματα για να εντυπωσιάσει τους φίλους του και φυσικά το ασθενές φύλο.

Ασθενές φύλο; Μάλιστα, ασθενές. Έτσι το αντιλαμβάνεται η κουλτούρα του Κωστοπουλισμού. Πρόθυμο να ξεγυμνωθεί από ρούχα και αξιοπρέπεια. Πρόθυμο να καταναλώσει ό,τι μπορεί να πωληθεί. Άλλωστε πάντα ένα βήμα πίσω από τον «γαμάτο» άνδρα βρίσκεται μια ωραία γυναίκα. Και αυτό ο Πέτρος το ήξερε και από προσωπική εμπειρία.

Ο Πέτρος τελευταία έγινε και τηλεοπτικό πρόσωπο. Η μαγκιά του ξεχείλιζε κάθε φορά που άνοιγε το στόμα του. Ένα μπινελίκι, ένα σεξιστικό υπονοούμενο, ένα χοντροκομμένο σχόλιο, όπως τότε που παραδέχθηκε ότι αυνανιζόταν βλέποντας την Ζωή Λάσκαρη, μπροστά σ’ αυτήν, την οικογένειά της και την σύζυγό του. Η κομψή εμφάνιση, πάντα σύμφωνη με τις τελευταίες στυλιστικές επιταγές, δεν συμβάδιζε πάντα με την βολιώτικη προφορά από την οποία ήταν φανερό πως ήθελε να απαλλαγεί, αλλά μάταια.  Βλέπεις το παρελθόν σου σε καταδιώκει σαν σκιά. Και οι σκιές φαίνονται στο σκοτάδι.

Στο σκοτάδι της εποχής μας, λοιπόν, εμφανίστηκαν οι σκιές τύπου Κωστόπουλου. Σκιές του συστήματος. Πάντα το ακολουθούν θολώνοντας την εικόνα μας για αυτό. Και δυστυχώς οι σκιές δεν πιάνονται, δεν πεθαίνουν, δεν σβήνουν. Έτσι και ο Πέτρος. Η πτώχευση της ΙΜΑΚΟ φέρνει σε δεινή θέση τους εργαζόμενους σε αυτήν καθώς εκτός από τη δουλειά τους θα χάσουν και δεδουλευμένα. Για τον Πέτρο μάλλον είναι μια κακή παρένθεση. Ίσως έχει ήδη δρομολογήσει το μέλλον του. Η ψυχραιμία του κάτι τέτοιο αποδεικνύει. Δεν θα έτρωγε καλαμαράκια στο Κολωνάκι την ώρα που γινόταν κατάσχεση στην εταιρία που δημιούργησε, αν δεν ήταν βέβαιος για την δυναμική του επιστροφή.

Επειδή οι γλύφτες του συστήματος, τα πιστά χαρούμενα σκυλάκια που περιμένουν ένα καλό κόκκαλο για να γλύψουν, δεν τελειώνουν με μια κρίση, να είστε σίγουροι πως ο Πέτρος θα επιστρέψει δριμύτερος. Ευχή μας είναι όταν επιστρέψει να μην βρει κανέναν από εμάς…

Advertisements

5 thoughts on “Πέτρος Κωστόπουλος

  1. δεν μπήκα ποτέ στον κόπο να μάθω κάτι περισσότερο για τον Πέτρο Κωστόπουλο, εκτός από αυτή τη στιγμή που μου κίνησε την περιέργεια το post σου. Είναι αλήθεια ότι δημιούργησε «τάσεις» με τις αισθησιακές φωτογραφίες επώνυμων γυναικων και άρθρα περί σεξ, των περιοδικών οπως το Nitro. Πολλοί έλληνες δεν χρειαζόταν να κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους μπορουσαν να μιλάνε πιο ελεύθερα για το σεξ προφασιζόμενοι τα τολμηρά άρθρα των περιοδικών του. Εκανε τις κατάλληλες κινήσεις στην κατάλληλη χρονική περίοδο. Ως προσωπικότητα με αφήνει παγερά αδιάφορη.

  2. Πιο πολύ στεναχωριέμαι για τον πιστό λαό του που παρόλο που ήξερε ότι όλα με δανεικά είναι παρόλα αυτά προσπαθούσε να τον μοιάσει. Ας τα ζητήσουν τώρα από το φιλαράκι του Λαλιώτη και τον Γιωργάκη (αυτόν που αν θυμάστε ακολουθούσαν οι κάμερες πριν χρόνια όταν πήγαινε για τάμα στην Καλέντζι και μας ενημέρωναν για την ικανότητα του να πληρώνει και τα διόδια παρακαλώ………! Κάμερα εσύ σούπερσταρ).

  3. Παράθεμα: topgreek 100 | Lesvosnews.net
  4. ειναι αποριας αξιο πως ΤΩΡΑ καταλαβαν καποιοι την απουσια αισθητικης και μετρου σ αυτον τον εκδοτη του τιποτα. Το μονο για το οποιο χαιρομαι για την κριση ειναι οτι επιτελους καποια ΛΑΜΟΓΙΑ ξεσκεπαζονται. Το ασχημο βεβαια ειναι οτι τον λογαριασμο τον πληρωνουν ανθρωποι της βιοπαλης

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.