Η καλύτερη πολιτική διαφήμιση (βίντεο)

Πολλοί την χλεύασαν. Άλλοι την είπαν δυσφήμιση. Άλλοι το θεώρησαν επικοινωνιακό αυτογκόλ. Κάποιοι ισχυρίστηκαν ότι θα ήταν μια καλή διαφήμιση αλλά για κάποιο άλλο κόμμα. Εμείς και πάλι διαφωνούμε με όλους αυτούς και πιστεύουμε ότι πρόκειται για την καλύτερη διαφήμιση των τελευταίων ετών. Δείτε την και διαβάστε παρακάτω το γιατί:

 

Ας μιλήσουμε θεωρητικά. Πετυχημένη είναι μια διαφήμιση όταν καταφέρνει να σε κάνει να ταυτιστείς με αυτόν/αυτήν που βλέπεις. Πετυχημένη είναι δηλαδή η διαφήμιση ενός αυτοκινήτου όταν στο πρόσωπο του ηθοποιού που παίζει σε αυτήν φαντάζεσαι ότι βλέπεις το δικό σου. Όταν στο πρόσωπο της ηθοποιού που λούζεται με το Χ σαμπουάν η τηλεθεάτρια βλέπει το δικό της και φαντάζεται πόσο σέξι θα γίνει αν καταναλώσει αυτό το προϊόν.

Συνεπώς αν θα είναι πετυχημένη αυτή η διαφήμιση θα εξαρτηθεί από το πόσο ταυτίζονται με τους πρωταγωνιστές οι τηλεθεατές που αποτελούν το target group της. Στην συγκεκριμένη συγκυρία ο στόχος του ΠΑΣΟΚ δεν είναι παρά να βγει δεύτερο κόμμα διασώζοντας την εικόνα του ηγέτη του. Ξέρει πολύ καλά ότι τα ποσοστά του θα είναι πολύ μικρά, άλλα παρόλα αυτά θέλει να έχει κάποιο ποσοστό που θα του εξασφαλίζει κυβέρνηση μαζί με την ΝΔ. Το μόνο που μπορεί να κάνει γι’ αυτό είναι να μαζέψει στο μαντρί πληγωμένους ψηφοφόρους του, αυτούς που έχουν στο DNA τους ακόμα το ΠΑΣΟΚ γιατί αυτές οι εικόνες πονάνε πολύ:

Οπότε το target group είναι αυτοί. Η συγκεκριμένη διαφήμιση δεν απευθύνεται στο ευρύ κοινό, δεν προσπαθεί να πείσει κάποιον άσχετο να ψηφίσει ΠΑΣΟΚ. Προσπαθεί μόνο να μιλήσει στους πασόκους που τώρα κάνουν ναζάκια.

Αν δούμε σημειολογικά την διαφήμιση, θα διαπιστώσουμε ότι δεν είναι τυχαία η επιλογή των πρωταγωνιστών. Ένας μπακάλης που εκπροσωπεί το μικρομεσαίο κοινωνικό στρώμα, μια δημόσια υπάλληλος και ένας μηχανικός. Όλοι τους αντιπροσωπεύουν κοινωνικές ομάδες που ευνοήθηκαν στα χρόνια ΠΑΣΟΚ. Η ενίσχυση των μικρομεσαίων επί Ανδρέα, οι αθρόοι διορισμοί από το παράθυρο στο δημόσιο και οι μηχανικοί που τα χρόνια της διαπλεκόμενης ολυμπιακής ανάπτυξης βρήκαν δουλειά σε κάποια εταιρία ημετέρων. Αυτοί δηλαδή που κατά δήλωση του δεινόσαυρου του σοσιαλισμού Μιλτιάδη Παπαϊωάννου, λάδωσαν το εντεράκι τους επί ΠΑΣΟΚ

Όμως γιατί είναι πετυχημένη η διαφήμιση; Η απάντηση είναι απλή. Ας δούμε τι λένε οι πρωταγωνιστές: «Δεν έχω λεφτά, δεν έχω δουλειά, δεν έχω ελπίδα αλλά παρόλα αυτά θα ψηφίσω ΠΑΣΟΚ». Αυτό είναι μέσες άκρες το μήνυμα. Και σε ποιους απευθύνεται; Είπαμε στους πασόκους. Οπότε είναι το καλύτερο μήνυμα που μπορείς να πεις σε έναν πασόκο. Γνωρίζοντας πόσο ηλίθιος μπορεί να γίνει ένας πασόκος, ξέρεις ότι πρέπει να του δείξεις ένα παράδειγμα με το οποίο μπορεί να ταυτιστεί. Έναν ηλίθιο που θα σου πει ότι παρά τα χαράτσια και τους φόρους θα ψηφίσει ΠΑΣΟΚ. Μόνο έτσι μπορεί να ταυτιστεί ο πασόκος. Κάθε οπαδός ενός κόμματος έχει διαφορετική σχέση με το κόμμα του. Ασφαλώς οι πασόκοι έχουν διαφορετική σχέση και με την λογική την ίδια, αλλά αυτό είναι κάτι για το οποίο  έχουν γνώση οι διαφημιστές.

Άλλωστε ο οπαδός αυτού του κόμματος ήταν ανέκαθεν τόσο χαζός ώστε να πιστεύει ότι η ροζ βίλα χτίστηκε από δάνειο του Παπούλια, ήταν τόσο ηλίθιος που εκστασιαζόταν όταν άκουγε τον Άκη να λέει ότι είναι σοσιαλιστής, ήταν τόσο βλαμμένος που πίστεψε ότι ο Γιωργάκης θα έσωζε την Ελλάδα. Οπότε σε έναν αποδεδειγμένα βλάκα πρέπει να του δείξεις μια ανάλογη εικόνα ώστε να καταφέρεις να ταυτιστεί με αυτήν. Άρα, του δείχνεις κλασικά παραδείγματα βλακείας όπως αυτά που επιλέχθηκαν στην συγκεκριμένη διαφήμιση.

Επίσης κερδίζεις τις εντυπώσεις στους αναποφάσιστους. Σε αυτούς δηλαδή που αμφιταλαντεύονται μεταξύ ΠΑΣΟΚ ή «ντεμέκ ΠΑΣΟΚ»(Κουβέλη, Κατσέλη κτλ). Βλέπει ότι υπάρχουν κι άλλοι μαζόχες και σκέφτεται, «δε γαμιέται, θα ξαναψηφίσω ΠΑΣΟΚ, αφού υπάρχουν κι άλλοι».

Τέλος για τους παραδοσιακούς πασόκους αυτή η διαφήμιση είναι μια ξεκάθαρη απόδειξη ότι το ΠΑΣΟΚ δεν έχει αλλάξει, όπως λανθασμένα υποστηρίζουν πολλοί. Παραμένει το μοναδικό κόμμα που μπορεί να πει τις μεγαλύτερες παπαριές και να τις κάνει να ακουστούν λογικές. Το ΠΑΣΟΚ (της αρλούμπας, της διαστρέβλωσης, του ψέματος και της απάτης) είναι εδώ ενωμένο δυνατό!

Advertisements