Ακολουθεί πολιτική διαφήμιση (part II)

Η πολιτική διαφήμιση έχει ξεφύγει προ πολλού από την προπαγάνδιση των πολιτικών θέσεων του κάθε κόμματος και έχει γίνει μια διαδικασία όμοια με αυτήν της διαφήμισης προϊόντων. Προφανώς οι διαφημίσεις των κομμάτων σχεδιάζονται από διαφημιστές που καμία σχέση δεν έχουν με την πολιτική και παρουσιάζουν τα κόμματα σαν προϊόντα. Τα είχαμε ξαναπεί και με αφορμή τις προηγούμενες εκλογές αυτά. Οπότε ας αφήσουμε τους προλόγους και πάμε κατευθείαν στον σχολιασμό των καινούριων διαφημίσεων. Μόνο που αυτή τη φορά θα προσπαθήσουμε, για να είμαστε πιο πειστικοί, να βρούμε προϊόντα στα οποία η κάθε διαφήμιση θα ταίριαζε καλύτερα.

Νέα Δημοκρατία_

Χρειάστηκε να διασυρθούν εκλογικά για να καταλάβουν ότι λίγο ακόμα αν έδειχναν τον Σαμαρά θα παίρνανε λιγότερες ψήφους και από τους Κυνηγούς. Αυτή τη φορά έβαλαν ένα αόρατο χέρι να κατεβάζει την ελληνική σημαία από τις άλλες της ΕΕ και να λέει ο αφηγητής με στόμφο: «Εμείς οι Έλληνες δεν θα το επιτρέψουμε αυτό». Προφανώς η στόχευση είναι διπλή: Το «Έλληνες» χτυπάει σε ό,τι βρίσκεται δεξιά της ΝΔ_ (ΑΝΕΛΛ, ΛΑΟΣ, Χ.Α.) και φυσικά όλο το σκηνικό σχεδιάστηκε για να τονίσει την σημασία της ψήφου σχετικά με την ευρωπαϊκή προοπτική.

Όπως και η διαφήμιση με τα παιδάκια που αναρωτιούνται γιατί η Ελλάδα δεν έχει ευρώ. Η ατάκα «γιατί κύριε» είναι χαζή, όμως το «Με το μέλλον των παιδιών μας δεν παίζουμε» θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε σποτάκι ασφαλιστικής εταιρίας ή ακόμα και σε ένα από αυτά τα κοινωνικά μηνύματα της τροχαίας. Βάλτε ζώνη στο παιδί, γιατί με το μέλλον των παιδιών μας δεν παίζουμε.

Ομολογουμένως όμως, αυτή η διαφήμιση πέτυχε το σκοπό της, αφού όσο άθλια και τραγική κι αν είναι, κατάφερε να γίνει πρώτο θέμα των ημερών.

ΠΑΣΟΚ

Το «Ασφαλώς, ΠΑΣΟΚ» θα μπορούσε επίσης να είναι μέρος ενός σποτ για ασφαλιστικά προϊόντα, κουφώματα ασφαλείας ή ακόμα καλύτερα για συναγερμούς σπιτιού. «Φόβος, βία, εγκληματικότητα, διαρρήξεις. Ασφαλώς ΠΑΣΟΚ». Άλλωστε και ο Μπενι φέρνει και για σεκιουριτά. Το ΠΑΣΟΚ επικοινωνιακά μου φαίνεται ότι έχει ξοφλήσει, οπότε δεν θα με εξέπληττε αν έφτιαχνε διαφημίσεις τύπου «πιείτε νερό με όζον» ή «βάλτε στο πλυντήριο την ΛΟΛΑ».

Ανεξάρτητοι Έλληνες

Ένα πουλί να πετάει πάνω από τη θάλασσα. Και εδώ η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά! Προσπαθεί να περάσει το μήνυμα της ανεξαρτησίας, όμως δεν θα ταίριαζε καλύτερα αν έπαιζε μουσικό χαλί το «θα ζήσω ελεύθερο πουλί κι όχι κορόιδο στο κλουβί, για μια μονάχα θυληκιά να κελαηδάω» βάζεις και μια φωτογραφία της Μέρκελ ή της Λαγκάρντ και πετυχαίνεις. Το σύνθημα «νοιώθουμε εσύ, είμαστε εσύ» θα μπορούσε να γίνει το καλύτερο διαφημιστικό σύνθημα για φροντιστήρια ελληνικών. Το φαντάζομαι κάπως έτσι: Νεαρός αλλοδαπός πηγαίνει να ζητήσει δουλειά όμως δεν τα καταφέρνει με τη γλώσσα και ψελλίζει, «νοιώθουμε εσύ, είμαστε εσύ!» και αμέσως πέφτει το μήνυμα: «Θέλεις να μάθεις ελληνικά, γρήγορα και αποτελεσματικά; Φροντιστήρια Ελληνικών: Καμμένος»

ΔΗΜΑΡ

Ο μπαρμπά-Φώτης βγήκε βόλτα. Η προηγούμενη αποτυχημένη του διαφήμιση με τον Γιάννη Μπέζο μάλλον δεν του έγινε παράδειγμα. Με κακοτραβηγμένες εικόνες της Αθήνας που έμοιαζαν με ερασιτεχνικό βίντεο για τον ελληνικό πολιτισμό που επιμελήθηκαν μαθητές γυμνασίου, και τον ίδιο να λογοκοπεί ως καλός θείος, θυμίζει κάθε άλλο παρά ευρωπαϊκό κόμμα.

Χρυσή Αυγή

Όποιος αντέξει να δει το δεκάλεπτο της Χ.Α. θα έχει πολλά να παρατηρήσει. Θα βρει πολλές λεπτομέρειες που δείχνουν πόσο εξόφθαλμα κακόγουστος είναι ο φασισμός, θα βρει τεχνικές ατέλειες, όπως τα συνεχή «κόψε-ράψε» στο μοντάζ για να βγει ολόκληρη η δήλωση του Αρχηγού, όμως δεν θα βρει κανένα σημάδι Άριας Φυλής. Το ξεπερνάμε. Ο ύμνος της Χ.Α. μοιάζει με κάτι ύμνους που έκαναν κάτι συνοικιακές ομάδες ποδοσφαίρου μόνο που αυτός είναι ακόμα πιο γελοίος. Μάλλον τον έχει συνθέσει ο Καιάδας. Το σύνθημα που χρησιμοποιούν (κυρίως στο διαδίκτυο): Χρυσή Αυγή για να ξεβρωμίσει ο τόπος, κάνει γκελ, όμως θα μπορούσε να πιάσει το μάξιμουμ της δυναμικής του αν χρησιμοποιηθεί για το κατάλληλο προϊόν. Προτείνω το εξής σενάριο: Ένα μωρό νεογέννητο, ένας μπαμπάς να το κρατάει αγχωμένος και να εμφανίζεται το εξής μήνυμα: «Στη νέα αυγή της ζωής σου χρειάζεσαι ό,τι καλύτερο: Μωρομάντηλα Χρυσή Αυγή, για να ξεβρωμίσει ο κώλος».

ΛΑ.Ο.Σ.

Έπρεπε δηλαδή να φύγει το 98% του κόμματος και να μείνει εκτός βουλής για να επιστρέψει ο αυθεντικός Καρατζαφέρης; Η προσπάθεια του το προηγούμενο διάστημα να το παίξει σοβαρός πολιτικός αφαίρεσε κάτι από το κιτς που είχαμε συνηθίσει. Έτσι η νέα διαφήμιση φαίνεται σαν να τα κρατούσε μέσα του, σαν να πιεζόταν τόσο πολύ που έσκασε το ηφαίστειο της κακογουστιάς και της γραφικότητας. Από πού να ξεκινήσει κανείς; Από τα βίντεο ρετρό όπου έτρεχε με τις κασέτες του telecity για να διώξει τον Αντρέα, την τόλμη του προέδρου που σβήνει μια σβησμένη φωτιά ή από την μεσημεριανή βόλτα με το επιτελείο του (έλα μη γελάτε, έχει επιτελείο) στο Καλλιμάρμαρο; Φυσικά το αποκορύφωμα της καλτ αισθητικής είναι η στιγμή που ο Γιώργος, μόνος στο πλάνο, το οποίο γίνεται σαν πλαίσιο όμοιο με εκείνο που έβγαιναν φωτογραφία οι φαντάροι τη δεκαετία του 80’, πιάνεται χέρι-χέρι με τον εαυτό του. Το σύνθημα «Μαχητικά Μπροστά» θα μπορούσε να είναι διαφήμιση πλαστικού χειρούργου με ειδίκευση στην προσθετική στήθους. Καλά πολύ προχώ λέμε…

Με όλα τα παραπάνω ελπίζω να έπεισα για τις ικανότητες μου στον τομέα της διαφήμισης, και άνεργος γαρ, Θάνο Τζήμερε είμαι στη διάθεσή σου…

Advertisements

2 thoughts on “Ακολουθεί πολιτική διαφήμιση (part II)

  1. Έχεις μέλλον νέε μου!
    Μπορείς να μου στείλεις ένα βιογραφικό σου χωρίς την ξύλινη κομματική γλώσσα που – όπως γνωρίζεις – συχαίνομαι στο μέηλ μου.

    Σε θέλω :mrgreen:

  2. Έχεις μέλλον νέε μου!
    Μπορείς να μου στείλεις ένα βιογραφικό σου χωρίς την ξύλινη κομματική γλώσσα που – όπως γνωρίζεις – συχαίνομαι στο μέηλ μου.

    Σε θέλω :mrgreen:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.