Διάλειμμα για διαφημίσεις

Η άνοδος της Χρυσής Αυγής και η γελοιότητα της ΝΔ_ μας έχει κάνει να παρατηρούμε πράγματα τα οποία κάποτε θα περνούσαν απαρατήρητα. Τι λέω; Και τώρα απαρατήρητα περνάνε.

Η διαφήμιση με τον Πίου το μαύρο πιστόλι, εξαιρετική δε λέω, αλλά ίσως κάποιος θα μπορούσε να πει ότι υποκρύπτει έναν ρατσισμό. Ο μαύρος που το μόνο που ξέρει να κάνει είναι να καθαρίζει, δεν μπορεί παρά να είναι το φτηνό, λούμπεν εργατικό δυναμικό μιας καλοστημένης απάτης. Είναι αυτός που ξεγελά τον κόσμο με τις ικανότητές του και τελικά χαμογελάει ικανοποιημένος που εκών άκων είναι μέλος μιας συνομωσίας.
Μπορεί να ακούγονται υπερβολικά αυτά. Δεν πιστεύω ότι υπήρχε ένα οργανωμένο σχέδιο να σχεδιαστεί έτσι η συγκεκριμένη διαφήμιση ώστε να προβληθεί ο μαύρος μετανάστης που καθαρίζει τζάμια με αυτόν τον τρόπο. Όμως αποτυπώνει αντιλήψεις τις οποίες έχουμε συνηθίσει πολύ πριν εμφανιστεί η Χρυσή Αυγή. Όταν κάτι γίνεται αστείο εξοικειωνόμαστε περισσότερο μαζί του. Όταν καλείται «μαύρος» έστω και με τη μορφή αστείου στην πράξη νομιμοποιείται ο ρατσισμός.

Η διαφήμιση της άλλης εταιρίας κινητής τηλεφωνίας είναι απλά αισχρή. Παιδάκια τα οποία είναι επιχειρηματίες κανονίζουν τις μπίζνες τους τηλεφωνικά, μιλούν και συμπεριφέρονται πιθηκίζοντας ό,τι συνηθίζουμε να βλέπουμε στους μεγάλους. Περίεργο που δεν υπήρχαν φωνές που καλούσαν το ΕΣΡ να διακόψει την προβολή της συγκεκριμένης διαφήμισης. Λείπουν οι φωνές που κατηγορούν την εταιρία κινητής τηλεφωνίας για εκμετάλλευση των παιδιών, όπως συνέβη ενα μήνα νωρίτερα με την διαφήμιση της ΝΔ.

Μάλλον τώρα που τελείωσαν οι εκλογές και μαζί τους οι αντιστάσεις μας, γυρίζουμε σιγά σιγά στις συνηθισμένες μας ασχολίες. Γυρίζουμε στην εποχή της απάθειας, στην εποχή που δεν μας ενοχλεί τίποτα, όπως δεν μας ενόχλησε εκείνη η τρισάθλια εκπομπή με τα παιδάκια να διαγωνίζονται στην μαγειρική. Όπως δεν μας ενόχλησε η εκπομή στην οποία η παρουσιάστρια ανέκρινε, χρησιμοποιώντας τον ορό της αλήθειας, τους καλεσμένους της για λίγα ευρώ.

Ας συνεχίσουμε αποχαυνωμένοι, εκφασισμένοι, μαστουρωμένοι την καναπεδοζωή μας. Σύντομα θα ξανάρθουν εκλογές και θα «επαναστατήσουμε» ρίχνοντας καμιά μούτζα. Εξάλλου η ζωή μας είναι ένα διάλειμμα για διαφημίσεις…

ΥΓ. Θεώρησα σκόπιμο να μην αναφέρω τα ονόματα των εταιριών που διαφημίζονται και να μην βάλω λινκς.

Advertisements

3 thoughts on “Διάλειμμα για διαφημίσεις

  1. Εγώ πάλι, στην πρώτη με τον Πίου βλέπω αντιστοιχίες με την εκάστοτε ελληνική κυβέρνηση. Ο Στουρνάρας π.χ., ο οποίος, με το που ανέλαβε υπουργός, από εκεί που καθάριζε τζάμια στο ΙΟΒΕ, έγινε φωστήρας της οικονομίας, μέντορας, ισχυρός διαπραγματευτής και σίγουρα ευχάριστος στα πάρτυ. Κι όλα αυτά, με συνεχή παραπληροφόρηση, απόκρυψη στοιχείων και λοιπών άλλων προπαγανδίστικων των ΜΜΕ.
    Είμαι βέβαια σίγουρος ότι ο διαφημιστής δεν είχε κάτι τέτοιο κατά νου.

  2. Για την δεύτερη διαφήμηση θα συμφωνήσω.
    Η πρώτη με τον Πίου πάντως δεν μου φαίνεται ρατσιστική. Ο,ποιος έχει ασχοληθεί με το ποδόσφαιρο (ειδικά στις μικρότερες κατηγορίες) γνωρίζει πως τέτοιες καταστάσεις μόνο φανταστικές δεν είναι. Και οι πρωταγωνιστές σε τέτοιες ιστορίες ήταν συχνά-πυκνά έγχρωμοι ποδοσφαιριστές (που τελικά μόνο ποδοσφαιριστές δεν ήταν και που επιλέγονταν αφενός μεν σαν μειωμένων απαιτήσεων κομπάρσοι, αφετέρου για να δώσουν ένα πιο «εξωτικό» χρώμα στην» μεταγραφάρα» του προέδρου, που συνήθως ο σκοπος της ήταν το ξέπλυμα χρήματος).
    Ασε που τελικά στην διαφήμηση, εκείνο που μένει είναι η συμπάθεια, και όχι κάτι άλλο, για τον «Πίου», και όλους τους «Πίου» του κόσμου τούτου….

    1. Όποιος έχει ασχοληθεί με το ποδόσφαιρο, έστω και ως οπαδός, μπορεί να δει ότι το ποδόσφαριο είναι κατεξοχήν χώρος στον οποίο καλλιεργούνται ρατσιστικές αντιλήψεις. Η περίφημη «ελληνική ψυχή» που κέρδισε το euro2004, η αντίληψη να παίζουν τα ελληνάκια απο τις ακαδημίες μας (όχι ότι διαφωνώ, όμως μπαίνει το δίλημμα «δικοί μας» και «ξένοι», η κυρίαρχη αντίληψη ότι οι Αφρικανοί ποδοσφαιριστές είναι εκ φύσεως ασυνεπείς όμως είναι και ανθρωποφάγοι και άλλα πολλά. Τέτοια στερεότυπα αναπαράγονται μέσα στο ποδόσφαιρο και εκεί δεν μας ενοχλούν ιδιαίτερα ίσως γιατί ο οπαδισμός και η αγάπη για το άθλημα μας κάνει λίγο τυφλούς. Ξέρω ότι υπάρχουν τέτοια περιστατικά, και ξέρω ότι υπάρχουν ατζέντηδες που λειτουργούν σαν δουλέμποροι.
      Δεν λέω ότι η διαφήμιση είχε στόχο να περάσει ρατσιστικά μηνύματα, όμως αναπαρήγαγε ρατσιστικά στερεότυπα

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.