Μια σύντομη κριτική στο ΚΚΕ για το 38ο Φεστιβάλ

Διάφοροι φίλοι, «ουδέτεροι» αναγνώστες του 2310net με κατηγορούν συχνά ότι δεν κρατάω ίσες αποστάσεις, ότι δεν σατιρίζω ούτε ασκώ κριτική στο ΚΚΕ. Ποτέ δεν ένιωσα την ανάγκη να κρατήσω ίσες αποστάσεις. Άλλωστε η αντικειμενικότητα είναι κάτι που δεν υπάρχει πουθενά, πως θα μπορούσε να υπάρξει σε ένα ιστολόγιο. Σήμερα όμως τα πράγματα αλλάζουν. Όχι δεν πείστηκα να το παίξω «πενηνταρήσιος» για να χρυσώσω το χάπι στους αναγνώστες του μπλογκ. Απλά νιώθω, πιο έντονα από ποτέ, την ανάγκη να ασκήσω κριτική στο ΚΚΕ με αφορμή κάτι που πέρασε στα ψιλά, όμως προσωπικά με ξενέρωσε.

Διάβασα με έκπληξη ότι στο φετινό φεστιβάλ της ΚΝΕ θα εμφανιστούν οι ΝΕΒΜΑ και οι Goin Through. Θα ήθελα να πιστέψω ότι ήταν τυπογραφικό λάθος ή ράδιο αρβύλα, αλλά το έγραψε επίσημα και ο Ριζοσπάστης. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο κλήθηκαν και με ποιο κριτήριο επιλέχθηκαν οι συγκεκριμένοι, για να παίξουν στο Φεστιβαλ.

Επειδή πολλοί δεν γνωρίζουν λεπτομέρειες για το hip hop, το συγκεκριμένο γκρουπ (για τους Goin Through μιλάω, άλλωστε οι ΝΕΒΜΑ είναι κάτι σαν τα τσιράκια τους) είναι ό,τι είναι για το κομμουνιστικό κίνημα το ΚΚ Γαλλίας. Ό,τι είναι για την Αριστερά ο Κουβέλης. Ό,τι είναι για τους ροκάδες οι ΟΝΙΡΑΜΑ. Ό,τι είναι για τους ρεμπέτες ο Κιάμος. Ό,τι είναι για τους έντεχνους ο Χατζηγιάννης. Ό,τι είναι για τους μεταλάδες οι… δεν ξέρω, έχω πολύ περιορισμένες γνώσεις για το metal.

To hip hop είναι ίσως η τελευταία έκφραση αυτού που κάποτε αποκαλούνταν πολιτικό τραγούδι. Διεθνώς ξεκίνησε από τους εξοστρακισμένους, γκετοποιημένους νέγρους που αναζητούσαν έναν ρυθμικό τρόπο έκφρασης της ζωής τους. Γέννησαν ένα νέο είδος μουσικής, στηριγμένο στις παραδόσεις και τους ρυθμούς της «μαύρης μουσικής», το οποίο τους έδινε την δυνατότητα να μιλήσουν έμμετρα για τον τρόπο ζωής τους σε μια κοινωνία που -φαινομενικά μόνο- ξεπερνούσε τον ρατσισμό και τις φυλετικές διακρίσεις. Αυθεντικό και άμεσο, έγραφε ιστορία χωρίς να το ξέρει.

Γρήγορα το hip hop προσέλαβε πολιτικές διαστάσεις. Γκρουπ όπως οι Public Enemy εμφανίστηκαν τραγουδώντας κομμάτια σαν το Fight the Power ή το Rebel without a pause. Το hip hop έγινε επικίνδυνο. Έφτασε σε όρια πολιτικοποίησης και αμεσότητας που το ροκ δεν είχε φτάσει. Ο τρόπος για να χτυπηθεί ήταν απλός: Ό,τι δεν μπορείς να νικήσεις κάντο φίλο σου. Έτσι το hip hop μπήκε γρήγορα στα charts του Mtv, απέκτησε φήμη, βάφτηκε χρυσό, μπήκε σε λιμουζίνες, ακριβά σπίτια, χρυσαφικά και φυσικά έχασε τις παραδοσιακές του αξίες. Αντικατέστησε την πηγαία επαναστατικότητα του με μια συμβολική αναπαράσταση μιας ζωής βασισμένης σε κόντρες συμμοριών που σχετίζονται με ναρκωτικά και όπλα, κι έτσι από δυναμικό είδος μουσικής κατάφερε να γίνει μια καρικατούρα της ζωής των νέγρων.

Την ίδια ώρα οι σταρ του hip hop, αυτοί που πρόδιδαν πρώτοι τις αρχές, τις αξίες και την ιστορία του πλούτιζαν χωρίς να διστάσουν να καταστρέψουν την μουσική που υποτίθεται ότι αγαπούσαν. Σε πολύ κόσμο τα ονόματα 50cent, Jay-z, μπορεί να είναι γνωστά. Αυτοί είναι οι πιο γνωστοί από τους κατ’ ευφημισμόν ράπερς, οι ρεφορμιστές για να μιλήσουμε την «άλλη» γλώσσα. Αυτοί έχουν τόση σχέση με το hip hop όση ο Κύρκος με τον κομμουνισμό.

Στην Ελλαδίτσα μας τα μεγέθη είναι σαφώς διαφορετικά, όμως κι εδώ το hip hop ακολούθησε παρόμοια πορεία. Αρχικά ξεκίνησε ως κάτι το ριζοσπαστικό, underground φάση. Active Member, FFC, TXC (πριν γίνουν φασίστες και τους τιμήσει ο Βορίδης) και άλλα γκρουπ φτιάχνονταν στις αρχές της δεκαετίας του 90’ κάνοντας το hip hop, χιπ χοπ. Την ίδια περίοδο εμφανίστηκαν και οι …πέτρες του σκανδάλου ΝΕΒΜΑ (με εντελώς διαφορετική σύνθεση) και Goin Through, φυσικά με τελείως διαφορετικό ύφος, αλλά με ένα κοινό χαρακτηριστικό: ο frontman τους Νίκος Βουρλιώτης, που κάποτε στην πορεία μεταλλάχθηκε σε Nivo ράπαρε και τότε, όπως και τώρα, το ίδιο άθλια.

Από όλους όσους πέρασαν από το χιπ χοπ, και από όσους υπάρχουν ακόμα σε αυτό υπήρχαν άνθρωποι που έβγαλαν χρήματα και κατάφεραν να ζήσουν κάνοντας την κάβλα τους. Υπήρχαν άλλοι που τα παράτησαν για να βρουν μια δουλειά, άλλοι που το πρωί χτυπάνε μεροκάματα στη Ζώνη πριν πάνε για πρόβα, άλλοι που χρεώθηκαν για να αγοράσουν ένα σάμπλερ, άλλοι που έπιασαν το μικρόφωνο ή το πικάπ απλά για την αίσθηση, χωρίς να περιμένουν να βγάλουν ούτε ένα ευρώ.

Υπήρχαν και αυτοί που έφτιαξαν labels, που εκμεταλλεύτηκαν, όχι το έτσι κι αλλιώς μηδαμινό τους ταλέντο, αλλά το ίδιο το χιπ χοπ για να εμφανιστούν ως πρωτοπόροι, δυναμικοί και πετυχημένοι, εξαργυρώνοντας την προδοσία στις αρχές του χιπ χοπ για με εξώφυλλο στον Κωστόπουλο, μια παρέα με μοντέλα και τα πάντα χρήσιμα PR. Αυτοί που, όπως προφητικά έλεγε ένας στίχος το μακρινό 1997, έβαλαν το χιπ χοπ στα σκυλάδικα. Αυτοί που εκμεταλλεύτηκαν το παιχνίδι των δισκογραφικών και του συστήματος γενικά, για να εμφανιστούν ως οι ειδήμονες, οι πατριάρχες, οι γκουρού του χιπ χοπ. Αυτοί που εν τη απουσία των πραγματικών χιπ χόπερς απο τα mainstream media μιλούσαν γι’ αυτό χωρίς να το ξέρουν, προσαρμόζοντάς το στις δικές τους απαιτήσεις και στον τρόπο ζωής που πιθηκίζοντας αντέγραψαν απο την άλλη άκρη του Ατλαντικού. (Τα πανάκριβα καπέλα που φοριούνται στραβά είναι ενδεικτικά της κακόγουστης αντιγραφής του συμβολικού κώδικα). Βέβαια κάπου στην πορεία έκαναν το χιπ χοπ rnb, μπλέκοντάς το με τα καλλίγραμμα μπούτια της Στικούδη και άλλων μοντέλων και τραγουδιστριών β’ διαλογής. Αυτού του «χιπ χοπ» γνήσιοι εκπρόσωποι είναι οι καλεσμένοι του φετινού Φεστιβάλ.

Οι πιο μυημένοι, αυτοί που μπορούν να διακρίνουν τον KRS από τον Kanye West και τους Dead Prez από τον 50cent καταλαβαίνουν περί τίνος πρόκειται. Οι υπόλοιποι ίσως πιστεύουν ότι πρόκειται για μια παιδική μουσική. Εμείς λοιπόν, οι κολλημένοι 30άρηδες, ελπίζουμε ότι για κάθε Νιβο θα υπάρχει πάντα ένας Immortal Technique και για κάθε ΝΕΒΜΑ θα βγαίνει ένας Promoe να μας θυμίζει ότι οι λέξεις, οι ήχοι και οι ρυθμοί μπορούν να γίνουν το soundtrack της ζωής μας.

 ΥΓ: Πάρτε μια μικρή γεύση από πραγματικό hip hop και δείτε και το τελευταίο βίντεο και θα καταλάβετε τις διαφορές ακόμα και όσοι δεν έχετε την παραμικρή ιδέα για αυτή τη μουσική.

 

Advertisements

31 thoughts on “Μια σύντομη κριτική στο ΚΚΕ για το 38ο Φεστιβάλ

  1. το κκε μετα το 4.5% που πηρε καλο ειναι να αλαξει ηγεσια και οραμα.Να μην τσακωνονται με αλλες αριστερες δυναμεις αλλα με την δεξια,καλα κανουν και φερνουν αυτα τα συγκροτηματα.

  2. Ωραίο το κείμενο και σε σωστή κατεύθυνση η κριτική, αλλά προσωπικά δεν με χαλάει μόνο που το εν λόγω συγκρότημα έχει εκμεταλλευτεί την κατάσταση και το παίζουν χιπχοπαδες στα κλαμπ της παραλιακής. Εξάλλου ποτέ ως κομμουνιστές δεν ζητήσαμε πιστοποιητικά φρονημάτων από τους καλλιτέχνες του φεστιβάλ και καλά κάναμε!

    Αυτό που με εξοργίζει είναι οτι το φεστιβάλ της ΚΝΕ, είχε πάντα έναν άλλο σκοπο ύπαρξης ο οποίος πάει περίπατο. Ήταν μία εκδήλωση που έδειχνε μία άλλη πρόταση διασκέδασης για τη νεολαία. Αντίθετη στη μαζική κουλτούρα, στην παραλιακή, στα κλαμπ και στα βραβεία MAD. Μία πρόταση για τους νέους που δεν αντιλαμβάνονται σαν διασκέδαση τα σκυλάδικα και ψάχνουν κάτι καλύτερο.

    Δυστυχώς τώρα δεν υπάρχει αυτο. Φέραμε στο φεστιβάλ έναν τρόπο ψυχαγωγίας που κατακρίναμε μια ζωή…

  3. Παιδιά, δυστηχως η κινηση αυτή δείχνει πως, ο σκοπός του ΚΚΕ θέλει να προσεγγίσει κόσμο και κατα συνεπεια ψήφους απο ενα πολιτιστικό γεγονός που θα έπρεπε τουλάχιστον να εμπνέει στον κόσμο σεβασμό και όχι γέλιο, όπως τώρα..
    Και αφού ειναι ετσι λοιπόν, προτείνω στο ΚΚΕ να φωνάξει και την Βανδή και τον Ρουβά ρε παιδί μου και όποιον άλλον ξεφτιλισμλενο τραγουδιάρη!! να μαζευτεί όλη η Αθήνα μπάς και ανεβάσει τα ποσοστά του.

    Αυτά που κράζει δλδ ο κόσμος αυτού του κόμματος τώρα γυρνάει το ΚΚΕ και τα κανει.
    Το χειρότερο ομως που παρατηρώ απο αυτήν την ιστορία (που πραγματικά ειναι αστεία) ειναι ότι αρκετός κόσμος του ΚΚΕ παρόλο που καταλαβαίνει την μαλακία της υπόθεσης συνεχιζει να υποστηρίζει αυτήν την επιλογή χωρίς να ασκεί προσωπική κριτική. Δλδ με λιγα λόγια επείδη αποφασίστηκε απο την επιτρόπη άρα όλα εντάξει (αφου δεν είπαν και τίποτα οι καθοδηγητές μας εεε) και ας ξέρουν ότι αυτή η επιλογή που έκανα ειναι για τον π…

    Αυτο δεν συμβαίνει μόνο τώρα με τους G.T. & ΝΕΒΜΑ αλλά και σε άλλα θέματα πιο σοβαρά που δεν έιναι αστεία σαν κι αν αυτή την ιστορία.

    Απο τον εχθρό μου ξέρω τι να περιμένω και δεν εκπλήζομαι.. απο ένα σταλινικό κόμμα με τέτοια ιστορία σαφώς είμαι πιο αυτηρώς, και ειναι απαράδεκτο να θέλει να προσεγγίσει κόσμο με τέτοιους τρόπους μεταλλάζοντας ένα πολιτιστικό φεστιβάλ με πολιτικό χαρακτήρα, σε συγκέντρωση μελλοντικών ψηφοφόρων.

  4. Απόλυτη ξεφτίλα… Είμαι ψηφοφόρος του ΚΚΕ χρόνια αλλά μετά από αυτό, πραγματικά κατάλαβα ότι το κόμμα έχει φτάσει σε ένα τέλμα… Going Through ΡΕ ΠΟΥΣΤΗ ΜΟΥ??? Σα να λέμε είσαι κατά της pop και ακούς Lady Gaga… Σα να μισείς του Γερμανούς και να αγοράζεις Mercedes… ΞΕΦΤΙΛΙΣΤΗΚΕ Η ΚΝΕ…. ΤΕΛΟΣ…

    1. δηλαδη ρε «τιμωρε» αν εχεις προβλημα με τους Γερμανους θα βγαλεις σκαρτη τη Mercedes? μηπως δε πρεπει να εχεις και Γερμανους φιλους? πλακα μας κανεις?
      αν οι ψηφοφοροι του ΚΚΕ χαλιουνται με ενα συγκροτημα που ερχεται στο φεστιβαλ καταλαβαινεις επιπεδο συνειδητοποιησης . . .

      1. «αν οι ψηφοφοροι του ΚΚΕ χαλιουνται με ενα συγκροτημα που ερχεται στο φεστιβαλ καταλαβαινεις επιπεδο συνειδητοποιησης . . .». Καλοπροαίρετα: νομίζω ότι για σένα το φεστιβάλ δεν ήταν ποτέ κάτι πολύ σημαντικό. Διαφορετικά δεν θα το έγραφες αυτό.

  5. Το βλακοκόμμα που λέγετε κ.κ.ε και οι στόκοι της κ.ν.ε παρουσιάζουν την απόγνωση τους να μαζέψουν κανένα ξέμπαρκο στη μεγάλη ετήσια εμποροπανήγυρη στο πάρκο Τρίτση (ααρε Αντώνη Θα τρίζουν τα κόκκαλα με της μαλακίες που συμβαίνουν εκεί). Φέτος που πήρε ο διάολος το κόμμα, οι στόκοι φορτσάρουν ενδιάμεσα με «καλλιτέχνες» ΑΑ όπως Κίτρινα Ποδήλατα, ΝΕΒΜΑ, Goin’ Through κλπ. Τις υπόλοιπες μέρες «κουλτούρα να φύγουμε» .

  6. Καλησπέρα, πρωτη φορα σου γραφω αν και σε διαβαζω τακτικοτατα.

    Συμφωνω σε γενικες γραμμες με το κειμενο, αν και ομολογω οτι δεν ασχολουμαι με αυτου του ειδους τη μουσικη για να μπορω να εμβαθυνω.
    Παντως, καλο θα ειναι να περιμενουμε να δουμε λιγο τι ακριβως θα κανουν. Γιατι, οποιος ξερει την εξελιξη του φεστιβαλ τα τελευταια χρονια, και τη λογικη στην οποια δομει το προγραμμα του, μπορει να εκπλαγει απο το αποτελεσμα. Οι εποχες που ο Νταλαρας τραγουδαγε «θεσσαλονικη γιαννενα με δυο παπουτσια πανινα» στην κεντρικη σκηνη εχουν περασει ανεπιστρεπτι. Tωρα πια, το φεστιβαλ καθοριζει το τι θα παιξουν οι καλλιτεχνες και οχι το αναποδο. Κι αυτό έχει πολύ ενδιαφέρον…

    Σε ενα σχολιο διαβασα οτι «αν υπαρχει συντροφος που ειναι σ αυτο το γκρουπ, κατι παει στραβα με τον συντροφο», «δεν μπορει οι σ/φοι να βρισκονται σε τετοια σχηματα» κλπ.κλπ.

    Δεν ξερω αν τ παιδι που παιζει εκει ειναι μελος του κομματος η οχι, παντως την τελευταια φορα που διαβασα το Καταστατικό, δεν ειδα πουθενα να γραφει «μελος του ΚΚΕ μπορει να γινει καθε ανδρας η γυναικα ανω των 18 με τον ορο οτι αποδεχεται το προγραμμα και το καταστατικο του, ανηκει και δουλευει σε μια απο τις οργανωσεις του, πληρωνει κανονικα τη συνδρομη του και δεν ανηκει στους ΝΕΒΜΑ η στους Going Through».

    Αλλά και καλλιτεχνικά – και όχι μονο πολιτικά – να το παρεις, δεν ειναι καλο να τα ισοπεδωνουμε ολα. Αν ακολουθησουμε αυτη τη λογικη, τοτε δεν θα επρεπε να βαλουμε τον Καζακο βουλευτη γιατι επαιξε στο κοντσερτο για πολυβολα την εποχη της χουντας.

    Η να διαγραψουμε την Λιλα την καφανταρη γιατι στα νιατα της επαιξε σε ο, τι τηλεοπτικη παπαρια υπηρξε. Αμ ο Μαλκοτσης; αυτος δεν ειχε παιξει και στο the kopanoi; στο πυρ το εξωτερον κι αυτος. Η Γερασιμιδου; δεν εχει περασει απο ο,τι σαβουροσειρα υπηρξε στα 90ς; Ουστ, που λεει κι ο ανωνυμος των 18:41, που μαλλον εχει αγανακτησει τοσο γιατι ηταν ο μονος εξωκομματικος ακροατης στο αφιερωμα για το σοσιαλιστικο ρεαλισμο περυσι, αλλιώς δεν εξηγειται τετοιο μενος…

    Ολοι οι συντροφοι ηθοποιοι και μουσικοι σημερα πρεπει να παρουν ποδι, επειδη δουλευουν σε μετριες η κακες παραστασεις στο θεατρο η παιζουν στα σκυλαδικα;
    Όχι; μα γιατί; αφου δουλευουν στην υποκουλτουρα…

    Για να μην παω στα ιερα τερατα, ετσι; ο Κατρακης δεν ειναι μονο «ταξιδι στα κυθηρα» και η φωνη του αξιον εστι, αλλα εχει παθει καρδιακη προσβολη στις μισες ταινιες του δαλιανιδη.

    Θα μου πεις τωρα τι συγκρινεις. Μα δεν συγκρινω τους ΝΕΒΜΑ με τον Κατρακη (αν ειναι ποτε δυνατον), απλα τραβώντας το όσο δεν παίρνει διατυπώνω ενα ερώτημα προς όλους: τι ακριβως πρεπει να κανει ενας καλλιτεχνης για να δικαιουται τον τιτλο του κομμουνιστη καλλιτεχνη, και ποιος θα το καθορισει αυτο;

    Αλλα αυτό ειναι μια συζήτηση που έχει μεν πολύ ψωμί, αλλα πρέπει να γίνει κάπου αλλού, ίσως σε ένα θέμα που θα ανοίξεις στο μέλλον.

    Σε ευχαριστώ πολύ και συγγνώμη για το μακροσκελές του σχολίου.

    1. Αγαπητέ Σικαμπάλα νομίζω τα μπερδεύεις λίγο τα πράγματα. Το ζήτημα δεν είναι αν είναι κάποιος σύντροφος ή όχι που παίζει σε αυτά τα γκρούπ. Εγώ τουλάχιστον δεν θα έλεγα ποτέ ότι αυτός δεν θα έπρεπε να είναι στο κόμμα ή δεν θα έπρεπε να θεωρείται σύντροφος. Υπάρχουν μέλη του κόμματους που μπορεί να είναι δημοσιογράφοι στην Αυριανή ή την Εσπρέσσο, μπορεί άλλοι να είναι κιθαρίστες της Κοκκίνου ή ντράμερ της Πάολα. Δεν τίθεται εκεί το θέμα.
      Το θέμα είναι οτι αν ο λόγος που κλήθηκαν οι ΝΕΒΜΑ και οι άλλοι ήταν ότι υπήρχε σύντροφος στο γκρουπ, τότε προφανώς είναι λάθος. Αν το μοναδικό κριτήριο είναι να είναι κάποιος σύντροφος τότε την κάτσαμε και ας ελπίζουμε ότι του χρόνου δεν θα μάθουμε ότι είναι σύντροφος ο Οικονομόπουλος.
      Αν πάλι το κριτήριο είναι εμπορικό τότε πάλι είναι λάθος γιατί εμπορική είναι και η Πέγκυ Ζήνα.
      Σύμφωνοι, κάθε ηθοποιός κάνει τις επιλογές του που δεν είναι πάντα οι καλύτερες, αλλά δεν πρέπει να κρίνεται μόνο απο αυτές. Για τους τραγουδιστές ή τους μουσικούς τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά κατά τη γνώμη μου, αν και σε κάθε περίπτωση το ζήτημα εδώ δεν είναι τι μουσική παίζει ο καθένας. Το ζήτημα είναι με ποιό κριτήριο τους καλείς.
      Και σωστά ρωτάς ποιος θα καθορίσει τον τίτλο του κομμουνιστή καλλιτέχνη. Προφανώς δεν υπάρχει κάποιο δικαστήριο που θα αποφασίσει. Όμως εγώ ρωτάω, εφόσον δεν μπορεί να καθοριστεί ποιος καλλιτέχνης είναι κομμουνιστής και ποιος όχι, πως γίνεται η επιλογή των καλλιτεχνών για το φεστιβάλ; Προφανώς και δεν είναι όλοι αυτοί κομμουνιστές. Προφανώς και κάποιοι πουλούσαν επανάσταση όταν τα φεστιβάλ ήταν μόδα, προφανώς υπάρχουν και κάποιοι αξιοπρεπεις και πιστοί. Καλά όλα αυτά. Οι Goin Through και οι ΝΕΒΜΑ τι σκατά θα πάνε να κάνουν στο φεστιβάλ της ΚΝΕ; Ποιο ήταν το κριτήριο με το οποίο επιλέχθηκαν αυτοί.

      Για χρόνια ολόκληρα απορούσα γιατί στο φεστιβάλ δεν κλήθηκαν ποτέ χιπ-χοπ συγκροτήματα. Και όταν η αρχή γίνεται με αυτούς το ξενέρωμα μου δεν περιγράφεται…

      ΥΓ. Ωραίο ψευδώνυμο…
      ΥΓ2. Να τα λέμε συχνότερα….

      1. Προφανως και τα μπερδεψα, γιατι εμένα ο στόχος μου ήταν άλλος. Να την πάω την κουβέντα λίγο πιο πέρα από το γιατί ήρθε ο χ ή ο ψ να παίξει στο Φεστιβάλ…γι αυτό και δεν γράφω συχνά, γιατί έχω την τάση να πλατειάζω :)))))))

        Και τώρα θα κάνω το δικηγόρο του διαβόλου:

        Ωραία. Δεν σας αρέσει ο Νίβο.

        Και ποιούς να φέρουμε δηλαδή;

        Ποιοί από τους «εμπορικούς καλλιτέχνες» πληρούν έστω και τα ελάχιστα κριτήρια για να μπορούν να παίξουν στο Φεστιβάλ;

        Οι going through έχουν πολύ μεγάλες διαφορές στην ουσία του «πολιτικού» τους μηνύματος (χα,χα) από τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου, ας πούμε;

        Χαζοχαρούμενος, αφελής, αταξικός ψευδοεπαναστατισμός της πλάκας, και λαϊκισμός στο τέρμα. Αυτό δεν κάνει και ο ένας και ο άλλος;

        Τραγούδια για μικροαστούς τραγουδάνε κι οι δυο.

        (Απλά εμείς τα μπερδεύαμε και νομίζαμε ότι τραγουδάνε για μας…)

        Ε, λοιπόν, αφού τόσα χρόνια ο Βασίλης μας καταδυνάστευε στην Κεντρική του Φεστιβάλ, γιατί όχι και ο ΝΙ.ΒΟ;

        Γιατί, αν δεν μας σιχαινόταν ο Μάλαμας π.χ. και δεν είχε πρόβλημα να έρθει στο Φεστιβάλ, εμείς θα λέγαμε όχι; τίγκα θα ήταν από κάτω, με τους δικούς μας πρώτους πρώτους.
        Και θα ακούγαμε με θρησκευτική ευλάβεια τον πόνο του μικροαστού που πήρε τα βουνά για να γλιτώσει απ τη μιζέρια και την κακία του κόσμου τούτου.
        Και θα παραληρούσαμε ακούγοντας στιχουργικά διαμάντια του επαναστατικού τραγουδιού όπως το «όλοι οι καριόληδες μια εταιρία , καληνύχτα μαλάκα η ζωή έχει πλάκα».

        Δυστυχώς, έτσι έχει η κατάσταση. Αυτά ακούει ο κόσμος. Αυτά τον έχουν μάθει να ακούει, αυτά εχει συνηθίσει, αυτά του παίζουν απ το πρωι ως το βράδυ, αυτά θα παίξεις κι εσύ.

        Το μόνο που μπορείς να κάνεις στο Φεστιβάλ είναι να ανεβάζεις λίγο το επίπεδο, να παίξεις και κάτι που δεν θα το δει ο άλλος πουθενά, να ανοίξεις κι ένα δρομάκι στη σκέψη του.
        Δεν μπορείς να ξεφύγεις όμως και πολύ. Αν στην κλίμακα απ το 1 ως το 10 ο άλλος ακούει το 3, το πολύ να το πας στο 3,5. Άντε στο 4. Δεν μπορείς να του δώσεις το 8, το 9 και το 10.

        Παλιότερα πίστευα ότι γινόταν. Σήμερα πλέον δεν το πιστεύω.
        Αυτά θέλει ο κόσμος. Κι απ το να κάνουμε ένα φεστιβάλ τομή στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου και να έρθουν τρεις κι ο κούκος – γιατί τόσοι θα έρθουν – χίλιες φορές καλύτερα ο Βουρλιώτης, η Ηρώ, οι C-REAL και δεν συμμαζεύεται.

        Τουλάχιστον αν έρθει ο κόσμος να τους ακούσει, θα μπορέσω να τους πιάσω. Να κάνω τη δουλειά για την οποία ΚΥΡΙΩΣ δημιουργήθηκε το Φεστιβάλ δηλαδή. Ένα συγκεντρωτικό άνοιγμα στη νεολαία με την πολιτική του Κόμματος.

        Μήπως είναι καλύτερα έτσι, τελικά;

        ΥΓ: Του χρόνου που ο Τσίπρας θα ναι κυβέρνηση, στο Φεστιβάλ του ΣΥΡΙΖΑ θα φέρει τις Pussy Riots;
        ΥΓ1: Το σύνθημα «μάθε στο Ριβάλντο λίγη μπάλα, Σικαμπάλα, Σικαμπάλα» το θεωρώ ως ένα εξαίσιο δείγμα αθλητικού νεοσουρεαλισμού. Και εμείς τα ΠΑΟΚια από σουρεαλισμό ξέρουμε καλά. Από την πρώτη φορά που το άκουσα, ήξερα ότι θα με συντροφεύσει για πάντα στη μπλογκόσφαιρα.
        ΥΓ2: Αν αντέχεις την αμπελοφιλοσοφία, ευχαρίστως να γράψω συχνότερα! :)))))))))))))

        1. Να πλατειάζεις όσο θέλεις. Κι εγώ το κάνω. Δυο-τρεις παρατηρήσεις όμως:
          Καταρχάς, η ουσία του φεστιβάλ είναι -κατ’ εμέ- να συνδέσεις την πολιτική σου πρόταση με την μουσική, τις τέχνες κτλ. Στο κάτω κάτω θα συμφωνήσεις ότι η τέχνη είναι μια πολιτική πράξη, και πρέπει να την βλέπεις και ως τέτοια. Συνεπώς οι καλλιτέχνες που καλούνται να παίξουν στο φεστιβάλ πρέπει να ανταποκρίνονται -προφανώς και δεν γίνεται απόλυτα- σε κάποιο βαθμό στην πολιτική σου πρόταση. Δεν θα ήταν φυσιολογικό να καλέσεις τον Σπανουδάκη ούτε τον Τζίμη Πανούση. Πρέπει όμως αυτός που θα έρθει να έχει κάποιο κοινό στοιχείο, ένα κοινό βηματισμό μαζί σου. Στο παρελθόν πολλοί ήταν «λαθρεπιβάτες» του φεστιβάλ. Εκμεταλλεύτηκαν ότι μπορούσαν να παίξουν μπροστά σε χιλιάδες κόσμου και να πουλήσουν και λίγο επανάσταση.
          Αν το ζήτημα είναι να δώσεις στον κόσμο την ευκαιρία να δει κάτι που δεν θα έβλεπε τότε δεν θα είχες φέρει ποτέ τους Πυξ-Λαξ, τον Μητροπάνο, τον Παπακωνσταντίνου, τους Goin Through. Ούτε το ζήτημα είναι να τους πας απο το 3 στο 4. Το ζήτημα είναι να δείξεις πως σκέφτεσαι εσύ τον πολιτισμό, τις τέχνες και την μουσική.
          Το αντίθετο, το να λες δηλαδή ότι εφόσον αυτά ακούει ο κόσμος ας τα φέρω, σημαίνει ότι ρίχνεις το επίπεδο του Φεστιβάλ στο επίπεδο της μαζικής υποκουλτούρας. Η λογική συνέχεια αυτού ίσως να ήταν ότι εφόσον ο κόσμος δεν γουστάρει τους μετανάστες ας πάμε με τα νερά του κόσμου ώστε να γίνουμε συμπαθείς. Ή ας πούμε ότι ο κόσμος γουστάρει την ΕΕ και το ευρώ. Θα έπρεπε και το ΚΚΕ να αλλάξει την θέση του; Εντάξει το ξέρω ότι κάνω άλματα σκέψης που ξεφεύγουν απο την ουσία της συζήτησης. Όμως αυτό που υποστηρίζω είναι ότι δεν πρέπει να καθορίζεις τον χαρακτήρα και το περιεχόμενο του Φεστιβάλ με κριτήριο το τι -κακώς- πουλάει στην νεολαία.

          1. Για να διευκρινίσω λίγο κάποια πράγματα, που νομίζω ότι μπερδεύτηκαν. Στο φεστιβάλ, στην πολιτιστική δηλαδή πρόταση των νέων κομμουνιστών, δεν καλείς καλλιτέχνες με κριτήρια σε ποια τηλεοπτική σειρά έπαιξαν, αν αρέσουν στον πολύ κόσμο ή αν είναι σύντροφοι κλπ., αλλά με κριτήριο την συνολική προσφορά τους στις τέχνες και κυρίως με το τι θα παρουσιάσουν στο χώρο σου. Δηλαδή θα παίξουν ένα ανόητο σκετς του Λαζόπουλου ή ας πούμε Μπρέχτ; Οι GTκαι οι ΝΕΒΜΑ τι άλλο θα παίξουν από GT και ΝΕΒΜΑ;
            Ακόμη, επειδή έγραψα κάτι για τον σ/φο: παίζει στους ΝΕΒΜΑ για βιοποριστικούς λόγους (όπως έκαναν ο Κατράκης και οι υπόλοιποι που αναφέρονται) ή όχι; Έχει και άλλη πολιτιστική προσφορά (όπως ο Κατράκης κλπ.) πέραν των ΝΕΒΜΑ;
            Τέλος, ο φίλος Σικαμπάλα, γράφει: «Κι απ το να κάνουμε ένα φεστιβάλ τομή στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου και να έρθουν τρεις κι ο κούκος – γιατί τόσοι θα έρθουν». Η απορία μου: το επιχειρήσαμε ποτέ και ήρθαν τρεις και ο κούκος; Μάλλον εκεί είναι το πρόβλημα για το γεγονός ότι στο φεστιβάλ κατά κανόνα πάμε μόνο τα μέλη και οι φίλοι του κόμματος. Ποτέ δεν προσπαθήσαμε να κάνουμε ένα φεστιβάλ τομή στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου.

  7. Ο DJ Rico είναι μέλος του Κόμματος,μαθηματικός στο επάγγελμα και μέλος των ΝΕΒΜΑ.. Το θέμα τώρα είναι ότι είναι πραγματικά άστοχη επιλογή και είναι τρελό λάθος επιχείρημα το ότι έτσι θα ρθει νέος κόσμος σ επαφή με την ιδεολογία μας..Τότε,γιατί να μην καλέσουμε τον Φοίβο και τη Δέσποινα Βανδή να γίνει της κακομοίρας..Σε φεστιβάλ γκρούπας πριν μερικά χρόνια είχαν φέρει τους DEΑD PREZ,δε μπορούσε η οργάνωση να φέρει κάτι καλύτερο ?? Είναι απλά ξεκάθαρο ότι οι υπεύθυνοι του πολιτιστικού δεν έχουν ιδιαίτερη επαφή με το «είδος» και επομένως δεν έχουν και κριτήριο..Τεσπά,με μικρές αλλαγές τα τραγούδια τους μπορεί να γίνουν συμπαθητικά..πχ,όπως διάβασα και κάπου .. «Δεν κάνω διάκοπες-μοιράζω οδηγητές » κτλ ..

  8. moriginal prwtoporia k aNTE GEIa

    to kratame zwntano
    apton ypogeio

  9. Ούστ ρεε!!! Καλεσανε ΝΕΒΜΑ & Goin Through! Και επειδη ειναι μεσα στο κκε ο rico αν δεν κανω λαθος, τι? Διαγραφουνε παλικαρια σωστα και δεν εχουν διαγραψει αυτη την πουσταρα!!! Και την καλουν να παιξει κι ολας!! Ρε μαλακες αυτοι στα κομματια τους λενε για γυναικες λεφτα και ποζα ειναι καθαρα συγροτηματα που συντηρουν αυτο το γαμημενο καπιταλιστικο συστημα που κραζεται τοσα χρονια!! Νταξει, μην μιλησω τι σχεση εχουν αυτοι με το hip hop, δεν μπαινω στον κοπο καν.. Ουστ και παλι ουυυυστ!!!

  10. Σύντροφοι λίγο ψυχραιμία, δεν είμαι του χιπ χοπ αλλά ξέρω από πρώτο χέρι ότι και ένα μέλος των ΝΕΒΜΑ είναι σύντροφος (κανονικός, όχι της επιρροής σαν και μένα) και από όσο μπορώ να μαντέψω η συμμετοχή τους δε γίνεται για κανένα άλλο λόγο παρά μόνο για να στηρίξουν το κόμμα, μην τους κατηγορούμε και από πάνω. Εικάζω ότι επαγγελματικά μπορεί να «χάσουν» κιόλας από αυτή τους την επιλογή…

  11. το εμπορικό είναι όντως κομβικό κομμάτι.Παρόλα αυτά , και από αυτή την αποψη, είναι επίφοβη η επιλογή των going through. Ποιος σου εγγυάται ότι το κοινό τους θα έρθει σε φεστιβαλ κνε, έστω και με φθηνό εισιτήριο; Ποιος σου έγγυαται ότι δεν θα αντιδράσουν απλά και μόνο βλέποντας σφυροδρέπανα;
    Γενικά ισχύει ότι ένα φεστιβάλ κομμουνιστικής νεολαίας πρέπει να έχει προγραμμα ευρύτερης απήχησης που ,αναγκαστικά, θα αποκλίνει (καμια φορά και σημαντικά) από την πολιτική της πρόταση. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι πρέπει να αγκαλιάζει πολιτιστικές προτάσεις που αγκαλιάζουν όλο το κυριαρχο lifestyle του σεξισμου-παρτακισμού.

  12. Καλημέρα.
    Δεν το είχα προσέξει. Από εσένα το έμαθα.

    Χτες το βράδυ με ρωτάει η μεγάλη:

    «Μπαμπά, ξέρεις ποιους καλλιτέχνες θα έχει στο φεστιβάλ φέτος;»

    Κάνω πως δεν ξέρω και την ρωτάω να μου πει. Μου αραδιάζει μερικά ονόματα και στο τέλος με ρωτάει:

    «Μπορείς να φανταστείς και ποιους άλλους;» και τότε μου λέει για τους συγκεκριμένους που σχολιάζεις κι εσύ. Και συνεχίζει:

    «Πως σου φαίνεται;»
    «Εσύ να μου πεις», της λέω.

    Και τότε μου απαντά:

    «Μπλιαααχ»…

    Τα παιδιά έχουν άποψη.
    Καλή δύναμη!

    1. Ο δικός μου γιος όταν τον ρώτησα για τους going through μου είπε: καραγκιόζηδες. Ακούγοντας το βίντεο, είδα ότι έχει απόλυτο δίκιο. Το φεστιβάλ της ΚΝΕ είναι πολιτιστικό γεγονός, δεν μπορεί σε αυτό οι κομμουνιστές να προβάλουν προϊόντα υποκουλτούρας. Όσο για το ότι υπάρχει σύντροφος σε αυτό το γκρουπ, μάλλον κάτι πάει στραβά με ον σύντροφο. Κομμουνιστής και να συμμετέχει σε τέτοιες παπαριές; Απαίτηση: ΟΧΙ εκπρόσωποι της άθλιας αστικής υποκουλτούρας στο φεστιβάλ. Διώξτε τους από το φεστιβάλ τώρα!

  13. aaa kai th ntopa einai h paragwgh twn dead prez?????re file moy 8umises kommatara!!!!!!!!!!!!!na se kala!!!

  14. paidia h k.n.e exei kanei terastio faoul kai auth h kinhsh ths einai ka8ara laikistikh,oi stixoi kai twn dyo sugkrotymatwn einai akrws kapitalistikoi!!!!(apla kante ton kopo kai parathreiste toys).To 8ema einai pws sygkrothmata akoma kai twra yparxoyn apla anhkoyn ston anarxiko xwro kai den aresei ka8oloy ayto sthn organwsh!!!!

  15. χωρις να διαφωνώ επί της ουσίας με την κριτική, να πω προς υπεράσπιση τα εξής δύο
    ένα μέλος των going through είναι είτε στενή επιρροή του κόμματος, είτε σύντροφος κι αυτό παίζει κάποιο ρόλο
    δεύτερο, υπάρχει και το εμπορικό κομμάτι, το οποίο δυστυχώς στους σημερινούς καιρούς, δεν είναι ακριβώς αμελητέο. Το εν λόγω συγκρότημα θα μαζέψει κόσμο και μάλιστα αρκετούς, που δεν έχουν έρθει ποτέ ξανά σε επαφή με την κνε, και ίσως αυτό αποδειχτεί αρκετά σημαντικό κι από πολιτική άποψη

    1. Πρώτο: Δεν μου λέει κάτι αυτό. Αν ήταν δηλαδή η Πάολα επιρροή του κόμματος θα έπαιζε κι αυτή;

      Δεύτερο: Και η Πάολα θα έφερνε πάρα πολύ κόσμο που δεν θα είχε ξανάρθει στο Φεστιβάλ και που σίγουρα δεν θα είχε πολλές επαφές με την ΚΝΕ.

    2. και εγω το ιδιο νομιζα στην αρχη, τουλαχιστον θα ειναι και η Στικουδη μαζι με τους ΝΕΒΜΑ? http://www.youtube.com/watch?v=rgruXPWd9Ks&feature=related .
      Απο την αλλη πολυ ειχαν παραξενευτει με την παρουσια των C-Real σε προηγουμενα φεστιβαλ αλλα η παρουσια τους ηταν πολυ καλη.
      Ας μην κανουμε την τριχα τριχια, δε θα παιξει και ο Σφακιανακης . . .

    3. νταξει αν το ζητούμενο είναι ο κόσμος και για κάποιο λόγο το θές και χιπχοπ, φέρνεις ημισκούμπρια που τουλάχιστον έχουν ταλέντο και συννενοήσαι να μην παίξουν το δημοσιο for ever

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.